MOODHOUSE SÖKER

Kundansvarig

För att vår verksamhet ska fungera så behöver vi ett starkt team med olika arbetsroller och ansvarsområden. En väldigt viktig roll hos oss är den som ansvarar för relationen och försäljningen mot våra kunder – både potentiella men även befintliga.

Om Moodhouse

Moodhouse är, med över 2000 m² inredning på lager och med fler än 15 000 utförda styling-uppdrag, störst i Sverige på att inreda för att sälja. Vi är idag ca 30 anställda som arbetar med styling av bostäder inför försäljning. I dagsläget utför vi 1200 uppdrag per år i Göteborgsområdet och ett 30 tal i övriga landet. För att vår verksamhet ska fungera behöver vi ett starkt team med olika arbetsroller och ansvarsområden där alla brinner för service.

Om jobbet

En viktig roll hos oss är våra kundansvariga som ansvarar för vår försäljning. Som kundansvarig på Moodhouse har du stort eget ansvar. Du ansvarar för att vårda vår relation med de mäklare som vi samarbetar med. Från mäklarna får vi en stor del av våra uppdrag och det är ditt jobb att se till att mäklarna rekommenderar oss vidare till slutkunden.

 

I din roll som kundansvarig på Moodhouse ingår det även att ha kontakt med våra slutkunder, alltså privatpersoner vars hem vi stylar. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår det att boka kundbesök, åka på kundbesök i våra slutkunders privatbostäder, skriva offerter, förhandla och göra en överlämning till våra stylister inför stylingen. Du ansvarar själv för att boka dina kundbesök.

 

Vem vi söker

Vi söker dig som har känsla för service och kundvård, försäljning och inredning. Du drivs av att träffa människor och har en stor människokännedom. Vi tror att du har ett öga för detaljer och drivs av att ha ett stort eget ansvar. Du är engagerad och trivs med att arbeta i en försäljningsorienterad organisation med högt tempo. Som person är du noggrann och flexibel. Du är självständig men har samtidigt en god samarbetsförmåga. Du kan bjuda på ett leende även när det är mycket att göra.

 

Vi ser gärna att du har 2-4 års erfarenhet ifrån tidigare tjänst som account manager eller kundansvarig. Det är meriterande, men inget krav, om du har arbetat inom vår bransch innan och/eller har utbildning inom försäljning.

 

Du har goda kunskaper i svenska och engelska – både tal och skrift samt har B-körkort.

 

Dina arbetsuppgifter

– Kontakt med potentiella och befintliga kunder
– Boka kundbesök
– Åka på kundbesök i våra slutkunders privatbostäder
– Skriva offerter
– Förhandla
– Överlämning till våra stylister

 

Övrigt

Arbetstiderna är flexibla, heltid med fast månadslön och provision. Rekrytering sker löpande och tjänsten startar hösten 2022.


Skicka in din ansökan

Tveka inte att skicka in din ansökan till oss – oavsett vad för tjänst som intresserar dig.



    Ladda upp CV

    Jag samtycker till att min information hanteras i enlighet med policyn. /I have read the privacy policy and confirm that Moodhouse store my personal details to be able to contact me for job opportunities.
    JaNej